CUPRA Terramar e-HYBRID
CUPRA Formentor e-HYBRID
CUPRA Leon e-HYBRID
CUPRA Leon Sportstourer e-HYBRID
CUPRA Tavascan
Nová CUPRA Born
CUPRA Terramar e-HYBRID
CUPRA Formentor e-HYBRID
CUPRA Leon e-HYBRID
CUPRA Leon Sportstourer e-HYBRID
CUPRA Tavascan
Nová CUPRA Born
VOLBA JE NA VÁS
Zatímco e-HYBRID kombinuje elektrický a zážehový motor, elektromobil CUPRA Born má plně elektrický motor a je napájen pouze energií z akumulátoru.
e-HYBRID
Možnost plně elektrického pohonu díky baterii 10-15 kWh. Nabíjejte doma nebo na nabíjecí stanici. A nebo přepněte na benzín a užívejte si plný kombinovaný dojezd, dokud se baterie znovu nenabije. To nejlepší z obou světů - elektrický motor na kratší cesty a dojíždění a plný hybridní dojezd na dlouhé výlety.
Elektrický pohon (BEV)
100% elektrická energie a nulové emise. Elektrické motory jsou poháněny elektrickou energií uloženou v akumulátorech vozu. Nabijte jej doma nebo připojením k veřejné nabíjecí stanici a vychutnejte si novou éru čistého udržitelného výkonu. Jezděte po celou dobu bez emisí s připravovaným 100% elektrickým modelem CUPRA Born, který dokáže nabít dostatek energie, aby najel alespoň 100 km za pouhých 8 minut nabíjení (při výkonu stanice 125 kW).
VÝHODY
Elektrické pohony nabízejí nejen snížené emise a nižší náklady, ale i kultivovanější jízdu a hbitou reakci při akceleraci.
Nízké nebo nulové emise
Samonabíjecí elektrická vozidla vám nejen šetří palivo a peníze, ale ve srovnání s konvenčními motory nabízejí také nižší emise CO2.
Snížené provozní náklady
Hybridní a elektrická auta mají nižší náklady na kilometr. Získejte přístup ke zlevněnému nebo bezplatnému parkování. A platit nemusíte ani na dálnici.
Už žádné omezené zóny v zahraničí
Jezděte, kam chcete, kdykoli chcete. Téměř 300 evropských měst má zóny s nízkými emisemi.
NABÍJENÍ
Svobodně a bez omezení. Objevte řešení pro snadné nabíjení, která bezproblémově zapadnou do vašeho každodenního života.
Snadné nabíjení kdekoli
Rychle, pohodlně a bez zdržování. Nabíjejte třeba doma přes noc nebo když zrovna nakupujete, pomocí veřejných nabíjecích stanic.
Doba nabíjení
Plné nabití trvá pouze 3 hodiny a 40 minut, takže není složité jej zapojit do každodenního života. Nejsnazší je v tomto ohledu využití domácí nabíjecí stanice, tzv. wallboxu.
Nabíjecí stanice
Přizpůsobitelné tak, aby vyhovovaly všem vašim potřebám. Vyberte si ze tří typů nabíjecích stanic CUPRA Charger tu, která vám bude nejvíce vyhovovat.
POSUŇTE MAXIMÁLNÍ DOJEZD JEŠTĚ DÁL
Dostaňte z bezmisního pohonu co nejvíc. Znalost toho, co ovlivňuje elektrický dojezd vašeho vozu CUPRA, vám pomůže plně využít jeho výhody.
Počasí a venkovní teploty
Optimální výdrž baterie vám zajistí venkovní prostředí s teplotami mezi -5°C až 35°C.
Topení a klimatizace
Nastavte si ideální teplotu kabiny předem, dokud je vaše auto stále připojené do nabíjecí stanice, abyste snížili využití energie později, a prodloužili tak výkon baterie na cestě.
Styl jízdy
Klidnější jízda a používání režimu Eco pomáhají rozšířit dojezd, pokud jej zrovna potřebujete ušetřit.
Kola
Větší kola mohou mít na dojezd vašeho elektrického vozu také částečný vliv.
CUPRA CONNECT
Mějte pod kontrolou stav a průběh nabíjení baterie a nastavte si svou ideální teplotu ještě předtím, než nastoupíte.
e-Manager
Bezproblémové spuštění nebo zastavení procesu nabíjení. Buďte neustále informováni o stavu nabíjení nebo naplánujte další nabíjení tak, aby vyhovovalo vašemu životnímu stylu.
Stáhněte si aplikaci My CUPRA a začněte si užívat všech výhod.
Pohodlí uvnitř vašeho vozu
- Připravte své vozidlo před odjezdem
- Upravte nastavení vozidla
- Vyhledejte v navigaci nabíjecí stanice
- Přizpůsobte své vozidlo svým potřebám
NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY
E-HYBRID (PHEV) se dá technicky zařadit někde mezi vozidla s klasickým spalovacím motorem a plně elektrická vozidla (BEV). E-HYBRID je díky svému velkému akumulátoru uvnitř vozu schopen plně elektrického pohonu. Při úplném nabití můžete ujet 25 až 70 kilometrů pouze na energii uloženou v akumulátoru. Na krátké výlety funguje e-HYBRID jako plně elektrické vozidlo (BEV) a nemusí tak používat benzín. Na rozdíl od BEV se však může vrátit k normálnímu hybridnímu provozu, jakmile se vyčerpá všechna uložená energie. Nabíjení vašeho e-HYBRIDU snižuje spotřebu paliva, ale elektřina z akumulátoru není pro jeho provoz nutná.
Plného nabití baterie nelze díky své velikosti dosáhnout pouze pomocí generátoru uvnitř vozu, a proto vyžaduje zapojení do elektrické zásuvky nebo nabíjecí stanice. Inovativní souhra mezi elektrickým a spalovacím motorem umožňuje úsporu paliva a snižuje emise výfukových plynů a zároveň poskytuje uživateli příjemný pocit z jízdy.
Na kratších cestách plug-in hybrid obecně běží na čistě elektrickou energii, tam kde to dává smysl, například v městském provozu. Pro maximální efektivitu v různých jízdních situacích, jako jsou delší jízdy nebo nečekaná zrychlení, využívá kombinovaný výkon elektromotoru a spalovacího motoru. Pokud akumulátor, která pohání elektromotor, není nabitý, použije vozidlo výhradně spalovací motor.
Mildhybridy, které se nenabíjejí pomocí napájecího kabelu, používají k podpoře spalovacího motoru elektromotor.
U hybridů je elektromotor a baterie větší než u mildhybridů. Hybridy mohou pohánět vozidlo pomocí elektromotoru na krátké vzdálenosti a dobíjet jeho baterii pomocí motoru nebo prostřednictvím rekuperačního brzdění.
Plug-in hybrid lze dobít převážne zapojením do nabíjecí stanice doma nebo na veřejném místě. Nabízí větší čistě elektrický dojezd díky větší baterii a elektromotoru. Plug-in hybrid umožňuje např. běžně dojíždět do práce a z práce pomocí bezemisního elektrického motoru.
Řidič plug-in hybridu těží především z pružného zrychlení (točivého momentu) díky elektromotoru a tichého zážitku z jízdy v plně elektrickém režimu.
Mnoho majitelů plug-in hybridních vozidel již zvládá většinu svých cest v elektrickém režimu, protože jejich denní cesty jsou obvykle v dosahu méně než 50 kilometrů. V závislosti na vašem tarifu za elektřinu se ve srovnání s vozidlem s klasickým spalovacím motorem výrazně sníží. Ale u plug-in hybridu se nikdy nemusíte vzdát delších cest. Pokud není nabití baterie dostatečné, bude se podle potřeby automaticky aktivovat spalovací motor.
Tato kategorie vozidel může mít také své ekonomické výhody: prostřednictvím podpor a dotací pro elektrická vozidla a nabíjecí infrastrukturu. A další nepřímé, např. daňové výhody, snížené nebo nulové poplatky za parkování či jízdu na placených silnicích a dálnicích.
Většina uživatelů nabíjí svá vozidla doma po celou noc pomocí nabíjecích stanic, tzv. wallboxů, které lze nainstalovat např. do přístřešku pro auto nebo do garáže. Své vozidlo můžete ale nabíjet třeba na parkovišti v práci nebo na veřejných nabíjecích stanicích, které neustále přibývají. Plug-in hybrid lze ale nabíjet i z obyčejné zásuvky.
Maximální účinnosti plug-in hybridu je dosaženo s plně nabitou baterií, proto je lepší vzít v úvahu možnost nabíjení doma nebo na pracovišti. Doporučuje se nabíjet pravidelně, ideálně kdykoliv je to možné, abyste plně využili výhody zabudovaného elektrického motoru.
Elektrický dojezd plug-in hybridního vozidla závisí na velikosti jeho baterie. V případě CUPRA je maximální elektrický dojezd mezi 50 a 70 km, v závislosti na modelu. Celkový dojezd v kombinaci se spalovacím motorem je samozřejmě výrazně vyšší.
Dojezd bude samozřejmě záviset na modelu, stylu jízdy, profilu a stavu vozovky, ale i venkovních teplotách. Hlavní výhodou plug-in hybridu je, že benzínový motor máte vždy připravený k využití, takže vybitá baterie není prakticky vůbec problém.
Doby nabíjení se mohou lišit v závislosti na faktorech, jako je venkovní teplota, aktuální teplota baterie, nabíjecí zařízení, stav baterie a stav vozidla. Konkrétní doby nabíjení jsou podrobně uvedeny v technických specifikacích pro každý dostupný hybridní model plug-in.
Pomocí standardního nabíjecího kabelu lze plug-in hybridní vozidla nabíjet z běžné domácí zásuvky. Pro rychlejší nabíjení můžete také použít nabíjecí stanici nebo wallbox. Nabíječka CUPRA Charger je vybavena vlastním nabíjecím kabelem. Pro veřejné nabíjecí stanice potřebujete nabíjecí kabel AC s koncovkou "Type 2" na obou koncích. Kromě toho může plug-in hybrid získat část své energie také regenerační energií.
8 let nebo 160 000 km, podle toho, co nastane dříve.
Externím faktorem nezbytným pro výkon a kapacitu baterie je teplota. Z tohoto důvodu, zejména v tuhé zimě, je nutné vozidlo během procesu nabíjení "předpřipravit", dokud je auto stále nabíjeno ze sítě. To znamená zahřát baterii a interiér, a nebo je v létě ochlazovat. Tímto způsobem ušetříte nejen energii potřebnou během jízdy, ale také získáte další účinnost hned od začátku s baterií s optimální teplotou. Kromě teploty závisí dojezd také na faktorech souvisejících s uživatelem: využívání klimatizace, hmotnost nákladu a styl jízdy atd.
Momentálně jsou v nabídce CUPRA Leon (150 kW a 180kW), CUPRA Leon Sportstourer (150 kW a 180kW) a CUPRA Formentor (150kW a 180kW) s plug-in hybridní technologií.