- Přírodní materiály, charakterizující značku, inspirovaly zvuk, který vydává první 100% elektromobil CUPRA svým systémem AVAS
- Zvuk byl exkluzivně představen v rámci světové premiéry nového podcastu Kmene CUPRA s názvem The Impulse, v němž Antonino Labate a Francesca Sangalliová vysvětlují proces jeho vzniku
- Epizoda je nyní k dispozici na oficiálních kanálech CUPRA na portálech Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts a Ivoox
Praha, 07/05/2021 - Přestože elektromobil neprodukuje žádné emise, dokáže vyvolat záplavu emocí. To je případ elektromobilu CUPRA Born, prvního modelu značky CUPRA se 100% elektrickým pohonem. Born nadchne nejen svým designem, ale také zvukem. Tým CUPRA navrhl exkluzivní zvuk, který byl nyní poprvé představen v premiérové epizodě podcastu Kmene CUPRA s názvem The Impulse. Podcast je k dispozici na portálech Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts a Ivoox.
Nadšení vnímané všemi smysly.
Prvními hosty podcastu The Impulse jsou Antonino Labate, ředitel pro strategii, obchodní rozvoj a provozní činnosti značky CUPRA, a Francesca Sangalliová, vedoucí konceptu a strategie v oddělení barev a materiálů. "Slovo jemný ho vystihuje. Při každém poslechu vyvolává nové emoce," říká Labate. "Pro mě je to ideální zvuk," dodává. "CUPRA je velmi emocionální značkou, a když hovoříme o emocích, hovoříme také o smyslech," vysvětluje Sangalliová. "Když navrhujeme design vozu, myslíme přitom na všechny smysly, které jsou do něj zapojeny: zrak, hmat… ale můžeme jít ještě dál. Zvuk potvrzuje všechno, co vidíte a vnímáte hmatem," říká Sangalliová.
Důležitost zvuku.
Elektromobily nemají spalovací motor, a tak je jejich provoz velmi tichý. Evropská unie proto vyžaduje, aby byly všechny elektromobily vybaveny systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který vydává zvuk při jízdě rychlostí méně než 20 km/h (30 km/h v případě USA). Účelem systému AVAS je upozorňovat chodce a ostatní účastníky silničního provozu na jedoucí elektromobil. V případě modelu Born je zvuk zřetelně slyšitelný i při rychlosti jízdy více než 40 km/h. Tato akustická inovace je součástí revoluce automobilu, kterou přináší společnost procházející elektrickou transformací. Podle Labateho, "je CUPRA Born novým hrdinou pro novou generaci, revolucí ve svém segmentu". A zvuk ještě zesiluje charakter tohoto modelu. Sangalliová jej popisuje jako "super emocionální, má v sobě světelné i kovové prvky, stejně jako auto".
Charakter modelu Born.
Zvuk systému AVAS pro model Born vznikl s využitím čtyř klíčových materiálů pro značku CUPRA: kamene, mědi, dřeva a uhlíkových vláken. Důležitou roli v utváření charakteru tohoto vozu sehrála také Barcelona. "CUPRA Born ztělesňuje ducha Barcelony. Tím vzniká dokonalá kombinace s nečekanými emocemi, které řidič prožívá za jízdy," říká Labate. "Tento vůz perfektně spojuje sportovní výkony s elektrifikací," dodává.
Impulzy od ostatních účastníků.
Hosté první epizody podcastu The Impulse také odpovídají na dotazy zaměstnanců společnosti, které se týkají například zahrnutí zvuku do digitálních aktivit značky nebo vlivu zvuku na život ve velkoměstech.
Příští epizody podcastu The Impulse se budou zabývat různými tématy, například novým televizním seriálem CUPRA "RPM", závody Extreme E a vytvořením nové značky s módní značkou Mikakus. První epizoda podcastu The Impulse je pod anglickým názvem "How sound is Born" (volně přeloženo: Jak se zrodil elektrický zvuk modelu Born) dostupný na kanálech značky CUPRA na portálech Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts a Ivoox.
IMAGEN
CHYRONS
Born Sound 1
Antonino Labate a Francesca Sangalliová odhalili exkluzivní zvuk modelu CUPRA Born
Born Sound 2
Francesca Sangalliová v podcastu "The Impulse"
Born Sound 3
Antonino Labate v podcastu "The Impulse"
Born Sound 4
Francesca Sangalliová a Antonino Labate v podcastu "The Impulse"
CUPRA je nekonvenční značka, která vyzývá etablovanou konkurenci moderním designem a sportovními výkony a která z Barcelony inspiruje svět progresivními vozy a zážitky. Nezávislá značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA udržela v roce 2020 vzestupný trend prodeje díky 11% nárůstu na 27 400 prodaných vozů. Mimořádně silné poptávce se těšily modely CUPRA Ateca a CUPRA Leon. Kromě toho byl na trh uveden model CUPRA Formentor, první vůz exkluzivně navržený a vyvinutý pro značku CUPRA. V roce 2021 představí CUPRA model CUPRA Formentor také ve verzích Plug-in Hybrid a první 100% elektromobil, CUPRA el-Born. Těmito modely dokáže, že elektrifikace se dokonale doplňuje se sportovním charakterem.
CUPRA se letos zúčastní terénních závodů Extreme E pro elektricky poháněná SUV. Kromě toho je exkluzivním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, a prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří sdílejí hodnoty značky. Mezi jeho členy patří mimo jiné německý fotbalový brankář Marc ter Stegen, švédský závodní jezdec Mattias Ekström a pět z nejlepších padelových hráčů na světě.