- CUPRA Leon e-HYBRID je nyní k dispozici nejen ve verzi o výkonu 245 k, ale také ve variantě nabízející 204 k, a to v obou karosářských variantách: 5dveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer
- CUPRA Leon e-HYBRID204 k stojí na českém trhu 949 900 Kč, nabídka verze CUPRA Leon Sportstourer e-HYBRID 204 k začíná od 969 900 Kč
- Externě nabíjitelné hybridní varianty budou tvořit více než polovinu prodejů modelové řady CUPRA Leon
- Zařazením 204k varianty do nabídky se počet hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení v produktové řadě značky CUPRA zvýší na celkových šest
- V rámci pokračujícího rozšiřování nabídky byla také zahájena výroba modelů CUPRA Leon 5D 300 k a CUPRA Leon Sportstourer 310 k DSG 4Drive
Praha, 24/03/2021 - CUPRA Leon je klíčovým pilířem samostatné značky CUPRA na její cestě k elektrifikované budoucnosti. Král Leonů byl loni uveden na trh také ve verzi s pohonem e-HYBRID, a tím byl poprvé elektrifikován.
Značka CUPRA zahájila výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, který v nabídce doplňuje variantu e-HYBRID 245 k. CUPRA tím urychluje přechod na tuto vyspělou technologii alternativního pohonu a dokazuje, že elektrifikace umožňuje sportovní výkony bez kompromisů při zachování optimální rovnováhy mezi jízdní dynamikou a hospodárností.
"CUPRA Leon je dosud nejprodávanějším modelem značky CUPRA. Verze e-HYBRID má přitom všechny předpoklady k tomu, aby se stala pro naši značku, směřující k elektrifikované budoucnosti, nesmírně důležitým pilířem. Je totiž jasným důkazem, že elektrifikace a sportovní výkony patří k sobě," řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA a společnosti SEAT. "CUPRA Leon pomůže zdvojnásobit celkový objem prodeje značky v roce 2021, a naší ambicí je, aby externě nabíjitelné hybridní varianty modelu CUPRA Leon představovaly více než polovinu prodeje této modelové řady v letošním roce."
CUPRA Leon e-HYBRID 204 k je dalším krokem k elektrifikaci značky. Základem hybridního pohonu je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení s elektromotorem, který nabízí nejvyšší výkon 115 k (85 kW) a je napájen sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 204 k (150 kW), maximální točivý moment je 350 N.m.
Plynulý přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, koncipovaná pro sportovní výkony i ekologickou jízdu. CUPRA Leon e-HYBRID dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h.
Pokud rychlost nehraje pro příslušnou jízdu roli, může řidič využít režim výhradně elektrického pohonu s dojezdem až 63 km podle oficiální metodiky WLTP a projíždět v tichosti městskými ulicemi. Vyžaduje-li akumulátorová baterie doplnění elektrické energie, postačí k tomu pouhých 3,5 hodiny po připojení k nástěnné nabíječce o výkonu 3,6 kW (nebo cca pět hodin z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V).
Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru jsou emise CO2 pouhých 26-29 g/km na základě metodiky WLTP.
Nový model CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, nabízený na českém trhu v obou karosářských
verzích 5dveřový hatchback a Sportstourer za ceny od 949 900 Kč (Leon
5D),
resp. 969 900 Kč (Leon Sportstourer), doplňuje již nabízenou verzi e-HYBRID o
výkonu 245 k. Výroba nové varianty byla zahájena minulý týden ve výrobním závodě
Martorell.
Jedná se o důležitý milník ve vývoji samostatné značky. Počet vozů CUPRA s externě nabíjitelným hybridním pohonem se tím zvětšil na šest. Zákazníci mají na výběr modely CUPRA Leon 5D, CUPRA Leon Sportstourer a CUPRA Formentor ve dvou výkonových variantách (204 k a 245 k).
Sportovní výkony spalovacího motoru
CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k DSG 5D s pohonem
předních kol
Zahájením výroby 5dveřového modelu CUPRA Leon s motorem 2.0 TSI 300 k, pohonem
předních kol a převodovkou DSG se ještě více rozšířila nabídka variant krále Leonů.
Model CUPRA Leon je v této verzi vybaven přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu. Přenos hnací síly na přední kola zajišťuje 7stupňová automatická převodovka DSG. Motor poskytuje nejvyšší výkon 300 k (221 kW) a maximální točivý moment 400 N.m. CUPRA Leon dokáže díky vyššímu výkonu zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Řidič má svůj vůz pod kontrolou i při využívání vysokého výkonového potenciálu. Součástí výbavy modelu CUPRA Leon 2.0 TSI 300 k je totiž samosvorný diferenciál (VAQ), který poskytuje ještě vyšší úroveň trakce při sportovní jízdě. Systém rozděluje točivý moment mezi přední kola prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky.
CUPRA Leon 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive Sportstourer
Tím to však nekončí. Král Leonů nabízí ještě větší potěšení z jízdy
s motorem o výkonu 310 k (228 kW), který se dodává výhradně pro karosářskou
verzi Sportstourer. Jeden z nejvíce ohromujících vozů, sjíždějících
z montážních linek v Martorellu, kombinuje při přenosu hnací síly
převodovku DSG s technologií pohonu všech kol 4Drive.
Nejnovější verze modelu CUPRA Leon Sportstourer má pod kapotou nejvýkonnější motor v rámci celé modelové řady. Zážehová jednotka 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem se může pochlubit nejvyššími hodnotami výkonu, resp. točivého momentu 310 k (228 kW)/400 N.m. Podmanivou hnací sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Technologie 4Drive nepřetržitě sleduje provozní stav vozidla a požadavky řidiče, aby zajistila přenos potřebné hnací síly na správné kolo ve správném okamžiku. Tato kombinace motoru a převodového ústrojí dokáže katapultovat model CUPRA Leon z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Po dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h zabrání další akceleraci zásah elektronického omezovače.
Jízdní dynamika CUPRA
Řidič může měnit jízdní dynamiku vozu CUPRA Leon aktivací různých jízdních režimů: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. CUPRA Leon díky tomu nabízí mimořádně široký rozsah charakteristik, který je u vozidel v tomto segmentu výjimečný. A díky nastavování systému DCC posuvníkem si může řidič zvolit charakteristiku tlumení přesně podle svých představ (v režimu Individual).
CUPRA Leon je radost řídit nejen díky vyváženému nastavení podvozku. K mimořádné jízdní dynamice a intuitivnímu ovládání jak na vjezdu do zatáčky, tak na jejím výjezdu významně přispívají také výkonné brzdy Brembo (výbava na přání).
Minulý týden byla v hlavním závodě společnosti v Martorellu zahájena výroba modelu CUPRA Leon, navrženého, vyvinutého a vyráběného v Barceloně, s následujícími novými pohony: e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer), 2.0 TSI 300 k (5dveřový hatchback) a 2.0 TSI 310 k DSG 4Drive (Sportstourer).
Výše uvedené verze doplní ve druhém čtvrtletí roku 2021 varianty 2.0 TSI 245 k (5dveřový hatchback a Sportstourer) a 2.0 TSI 300 k DSG s pohonem předních kol (Sportstourer). CUPRA tak ještě více rozšíří nabídku modelů Leon.
Technické údaje
CUPRA Leon e-HYBRID 204 k (5dveřový hatchback a Sportstourer)
Motor
1.4 TSI
Počet válců/ventilů
4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem
1395 cm3
Vrtání x zdvih
74,5 x 80,0 mm
Kompresní poměr
10,0:1
Elektromotor
85 kW
Kapacita sady akumulátorů
13 kWh
Max. výkon
150 kW (204 k)
Max. točivý moment
350 N.m
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,5 s
Nejvyšší rychlost
220 km/h
Spotřeba paliva (WLTP)
1,1-1,3 l/100 km
Emise CO2 (WLTP)
26-29 g/km
Dojezd v režimu elektrického pohonu (WLTP)
60-63 km
CUPRA Leon 300 k (5dveřový hatchback)
Motor
2.0 TSI
Počet válců/ventilů
4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem
1984 cm3
Vrtání x zdvih
82,5 x 92,8 mm
Kompresní poměr
9,3:1
Max. výkon
300 k/5300 až 6500 min-1
Max. točivý moment
400 N.m/2000 až 5200 min-1
Zrychlení z 0 na 100 km/h
5,7 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Spotřeba paliva (WLTP)
7,4-7,9 l/100 km
Emise CO2 (WLTP)
168-179 g/km
CUPRA Leon 310 k (výhradně pro Sportstourer)
Motor
2.0 TSI
Počet válců/ventilů
4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem
1984 cm3
Vrtání x zdvih
82,5 x 92,8 mm
Kompresní poměr
9,3:1
Max. výkon
310 k/5450 až 6500 min-1
Max. točivý moment
400 N.m/2000 až 5450 min-1
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,9 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Spotřeba paliva (WLTP)
8,1-8,6 l/100 km
Emise CO2 (WLTP)
183-196 g/km
CUPRA je nekonvenční značka, která vyzývá etablovanou konkurenci moderním designem a sportovními výkony a která z Barcelony inspiruje svět progresivními vozy a zážitky. Nezávislá značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA udržela v roce 2020 vzestupný trend prodeje díky 11% nárůstu na 27 400 prodaných vozů. Mimořádně silné poptávce se těšily modely CUPRA Ateca a CUPRA Leon. Kromě toho byl na trh uveden model CUPRA Formentor, první vůz exkluzivně navržený a vyvinutý pro značku CUPRA. V roce 2021 představí CUPRA model CUPRA Formentor také ve verzích Plug-in Hybrid a první 100% elektromobil, CUPRA el-Born. Těmito modely dokáže, že elektrifikace se dokonale doplňuje se sportovním charakterem.
CUPRA se letos zúčastní terénních závodů Extreme E pro elektricky poháněná SUV. Kromě toho je exkluzivním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, a prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří sdílejí hodnoty značky. Mezi jeho členy patří mimo jiné německý fotbalový brankář Marc ter Stegen, švédský závodní jezdec Mattias Ekström a pět z nejlepších padelových hráčů na světě.
Kontakt pro média:
AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Key Account Manager
Tel.: +420 736 751 151
Mail: zorka.maskova(kwfat)accpr(kwfdot)cz
Porsche Česká republika s.r.o.
Filip Stoulil
Koordinátor marketingu a prodeje
PR Komunikace
SEAT / CUPRA
M/ +420 739 546 542
filip.stoulil(kwfat)porsche.co(kwfdot)cz
http://seat-mediacenter.com
http://media.porsche.co.cz