- Španělský režisér vstupuje do Kmene a upevňuje propojení mezi značkou CUPRA a filmovým průmyslem
- Značka CUPRA a J. A. Bayona dají impulz mladým talentům dvěma soutěžemi krátkých filmů ve spolupráci s katalánskou filmovou a audiovizuální školou ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
Praha, 13-12-2023 - Značka CUPRA přijala do svého Kmene nového člena, španělského filmového režiséra a producenta J. A. Bayonu. J. A. Bayona bude jako globální ambasador značky CUPRA propagovat kreativitu a inovace "made in Barcelona". Nový ambasador byl představen veřejnosti na akci, která se uskutečnila v centru CASA SEAT. Značka CUPRA touto spoluprací dále upevňuje své propojení s filmovým světem poté, co se stala oficiálním automobilovým partnerem filmového festivalu ve španělském městě Sitges.
"Kariérní cesta J. A. Bayony silně rezonuje se značkou CUPRA. Jak naše značka, tak i tento talentovaný režisér se během krátké doby etablovali v automobilovém a filmovém světě díky své revoluční povaze. CUPRA a J. A. Bayona společně sdílejí vášeň v podobě vkládání emocí do všeho, co děláme, a inspirování světa z Barcelony. Jmenování J. A. Bayony novým ambasadorem odráží naši ambici stát se opravdu globální španělskou značkou," řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA.
J. A. Bayona se narodil a vyrůstal v Barceloně a mezinárodního úspěch dosáhl jako jeden z nejmladších režisérů. Jeho režisérským debutem byl film Sirotčinec (The Orphanage; 2007), který měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes a získal sedm ocenění Goya včetně ceny v kategorii Nejlepší začínající režisér. Se snímkem Nic nás nerozdělí (The Impossible; 2012) obdržel pět cen Goya a protagonistka tohoto filmu, Naomi Wattsová, byla nominována na Oscara. Po těchto titulech následovaly další filmy, například Volání netvora: Příběh života (A Monster Calls; 2016), Jurský svět: Zánik říše (Jurassic World: Fallen Kingdom; 2018), televizní seriály Penny Dreadful (2014-2016) a Pán prstenů: Prsteny moci (The Lord of the Rings: The Rings of Power; 2022). Jeho nejnovější film, Society of the Snow (2023), byl Akademií vybrán, aby reprezentoval Španělsko v Oscarech 2024, a nominován na Zlatý glóbus v kategorii Nejlepší cizojazyčný film.
Značka CUPRA byla zrozena v roce 2018 s cílem zpochybňovat status quo a za pouhých 5 let získala více než 165 mezinárodních ocenění a je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě.
"Se značkou CUPRA sdílím vizi emocionálního, inovativního světa a vkládání vášně do všeho, co děláme. Proto se chystáme spolupracovat na různých kulturních projektech spolu s dalšími organizacemi, abychom dávali impulz mladým talentům z Barcelony do celého světa," uvedl J. A. Bayona.
CUPRA a J. A. Bayona během akce oznámili, že ve spolupráci s katalánskou filmovou a audiovizuální školou ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) spustí dvě soutěže s cílem nalézt novou generaci mladých kreativních talentů a podpořit její kariérní růst ve filmovém světě.
První soutěž bude zaměřena na krátké filmy a určena pro mladé talenty ve věku od 17 do 23 let. Vítěz obdrží kompletní stipendium, aby mohl studiem na škole ESCAC rozvíjet svůj kinematografický talent. Druhá soutěž je vypsána pro mladé lidi ve věku od 21 do 30 let, kteří mají dokončené bakalářské nebo magisterské studium, či jsou bývalými studenty ESCAC. Tato soutěž se bude konat každoročně a vítěz bude podpořen při produkci a propagaci svého krátkého filmu.
Značka CUPRA v rámci svého partnerství s J. A. Bayonou předala španělskému filmovému režisérovi a producentovi crossover SUV CUPRA Formentor e-HYBRID. CUPRA navíc sponzorovala koncert The Universe of J. A. Bayona, který se uskutečnil 8. prosince v barcelonském operním domě El Liceu.
Kmen mimo svět filmu
J. A. Bayona se stává členem celosvětového Kmene CUPRA, který zahrnuje mimo jiné sportovce, včetně fotbalisty Marca ter Stegena a fotbalistky Alexie Putellasové z klubu FC Barcelona, nebo osobnosti z umělecké scény, jakými jsou například herec Daniel Brühl a městský umělec TvBoy. Všichni ambasadoři sdílejí se značkou CUPRA touhu po vášni, odhodlání, vysokých výkonech a schopnost posouvat hranice a zpochybňovat limity.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2022 nového prodejního rekordu s více než 150 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je jedinou automobilovou značkou, která se účastní závodních seriálů pro elektromobily EXTREME E a Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TVBoy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.