Praha, 23-10-2023 - Je disruptivní, emocionální a expresivní. Tým designérů značky CUPRA vytvořil s modelem CUPRA Tavascan designový styl, který je určen pro novou generaci automobilových nadšenců. Julio Lozano, vedoucí oddělení vnějšího designu ve společnosti CUPRA, vysvětluje, jak tento tvůrčí proces plný výzev přinesl nové příležitosti k tomu, "abychom ukázali, kdo jsme a kým chceme být ve společnosti CUPRA".
"Lidé jsou ústředním tématem našeho designu, který je díky tomu velmi expresivní a emocionální. Tento nový styl umocňují klíčové prvky, mezi něž patří oči světlometů tvořené třemi charakteristickými trojúhelníky a příď s přitažlivou estetikou a účinnou aerodynamikou, která je příslibem maximálních výkonů," vysvětluje designér. Tyto prvky společně s dalším z pilířů, které definují DNA značky CUPRA, progresivním, skulpturálním designem kapoty ve tvaru písmene V, vylepšeným osvětleným logem CUPRA, "dodávají modelu CUPRA Tavascan vyhraněný styl a dynamiku a zdůrazňují jeho sportovnost a dojem rychlosti".
Emocionální design modelu umocňují zadní svítilny. "Chceme, aby tento vůz vypadal jako živý. Proto jsme umístili logo doprostřed zadních spojitých svítilen zabírajících celou šířku vozu. Je to srdce modelu CUPRA Tavascan. Při zapnutí systémů vozu se světlo šíří od loga až ke krajům. Je to jako krev pumpovaná srdcem, metafora života," popisuje Lozano. Tento koncept osvětlení zvýrazňuje proporce zadní partie vozu a vytváří dojem šířky a robustnosti. "Umístěním prvků, jakými jsou například svislé reflektory na stranách, maximalizujeme vizuální šířku vozu," dodává Lozano.
Tento nový přístup vyzdvihuje silnou identitu značky CUPRA, u níž jde technická konstrukce ruku v ruce s designem, aby vznikl silný charakter a optimalizovaný výkon. "Vložili jsme do toho hodně práce a výsledek je ohromující," říká na závěr vedoucí oddělení vnějšího designu ve společnosti CUPRA.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA dosáhla v roce 2022 nového prodejního rekordu s více než 150 000 dodanými vozy. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. Každý nově uvedený model s vyzývavým a originálním designem je novým milníkem, který definuje charakter značky: CUPRA Ateca, jedinečný model ve svém segmentu; CUPRA Leon, první elektrifikovaný model díky plug-in hybridnímu pohonu; CUPRA Formentor, první model vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA a její dosud nejprodávanější model; a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. CUPRA je jedinou automobilovou značkou, která se účastní závodních seriálů pro elektromobily EXTREME E, ETCR a Formule E. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která již dvakrát v řadě získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.